Novinky a akcie e-mailom
Chcete od nás dostávať novinky priamo na váš e-mail?

Prihláste sa do newslettra a získajte pravidelné informácie o super ponukách, akciách a zľavách. Zo zasielania sa môžete kedykoľvek odhlásiť.

Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA. Zistiť viac.
Informácie získané prostredníctvom Google reCAPTCHA podliehajú Pravidlám ochrany osobných údajov a Zmluvným podmienkam spoločnosti Google a používajú sa všeobecné bezpečnostné účely (nepoužívajú sa na prispôsobenú reklamu spoločnosti Google).

Záruka, reklamačné podmienky a reklamačný poriadok

Úvod Obchodné podmienkyReklamačný poriadok

 

 

Preambula


Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa zákona č. 250 /2007 Z.z. v znení neskorších predpisov a Občianskeho zákonníka a vzťahuje sa na spotrebný tovar kupovaný za účelom osobnej spotreby, u ktorého sú v záručnej lehote uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby.


Tieto ustanovenia neplatia pre právnickú osobu, ktorá nakupuje tovar za účelom podnikania. Zodpovednosť za chyby sa v tomto prípade riadi § 422 a nasl. Obchodným zákonníkom SR.

 

Predávajúci (ďalej len „predávajúci“) je spoločnosť Zippson s. r. o, so sídlom Gorazdova 1733/25 052 01 Spišská Nová Ves, IČO: 52069656, DIČ: 2120877330, IČ DPH: SK2120877330, Zápis v ORSR: Zapísaná na Košice I, odd. Sro, vl.č.45074/V.

 

Kupujúci (ďalej len „kupujúci“) je:
1. spotrebiteľ – osoba, ktorá nakupuje na osobnú spotrebu
2. fyzická/právnická osoba – podnikateľ – osoba, ktorá nakupuje za účelom podnikania

 

Reklamačný poriadok upresňuje postup zákazníka a spoločnosti Zippson s. r. o.  V prípade, že aj napriek všetkému úsiliu spoločnosti o zachovanie vysokej kvality ponúkaného tovaru vznikne na strane zákazníka (konečného spotrebiteľa alebo obchodníka) oprávnený dôvod k uplatneniu práv zo zodpovednosti za vady predávaného tovaru. Všetky reklamácie vrátane neoprávnených sa snažíme riešiť k spokojnosti všetkých zúčastnených.

 

Článok I


Prevencia


1. Pri zadávaní objednávky tovaru je nutné, aby ste si skontrolovali zvolený druh a veľkosť balenia pred potvrdením objednávky na www.zippharmony.sk alebo pred odoslaním objednávky na mail info@zippharmony.sk. Predídeme riešeniu dodávky pôvodne nechceného tovaru alebo balenia.

 

2. Pri používaní tovaru je nutné, aby ste venovali dostatočnú pozornosť doporučenému používaniu uvedenom na obale tovaru, v príbalových letákoch, alebo na našich webových stránkach, prípadne nás kontaktovali na info@zippharmony.sk alebo telefonicky s otázkami na použitie v konkrétnom prípade. Predídeme Vašej nespokojnosti s účinnosťou produktov.

 

3. Našou povinnosťou je reagovať na Vaše podnety, zlepšovať všetky procesy a doplňovať dostupné informácie o produktoch, aby sme zabránili akejkoľvek oprávnenej reklamácii.

 

Článok II


Základné podmienky reklamácie


1. Ustanovenia tohto bodu sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb. Zodpovednosť za chyby tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka. Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.

 

2. Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. 

 

3. Trvanie záručnej doby vyplýva z právnych predpisov Slovenskej republiky. Ak je na predávanej veci, jej obale, alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Reklamáciu na veci, ktoré sa rýchlo kazia, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe.

 

4. Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.

 

5. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

 

6. Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne. 

 

7. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu.  Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.

 

8. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

 

 

9. Záruka sa nevzťahuje na chyby a poškodenia vzniknuté:

 

- v súvislosti s bežným opotrebovaním

- konaním kupujúceho alebo tretej osoby po prevzatí tovaru kupujúcim

- neodborným, nešetrným zaobchádzaním

- nadmernou záťažou, mechanickým poškodením alebo opotrebovaním

- použitím tovaru v rozpore s jeho účelom použitia alebo nedodržaním pravidiel používania, údržby alebo skladovania

- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prostrediu, pre ktorý je tovar určený

- používaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu

- pri živelných katastrofách, alebo uskladnením

- pri preprave produktu po prevzatí kupujúcim,

- vodou, ohňom, statickou alebo atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci

- úpravou tovaru osobami, ktoré nie sú oprávnené na vykonávanie záručných opráv 

- opotrebovaním, charakteristickým pre daný materiál alebo použitie.

 

 

10. Kupujúcemu záruka zaniká v prípade, ak bude vykonaný neodborný zásah do tovaru - miešaním rôznych druhov tovaru, prípadne akýmkoľvek iným znehodnotením.

 

11. Ak bude kupujúci reklamovať vyššie uvedené vady, reklamácia môže byť odôvodnene zamietnutá.

 

12. Vadou sa rozumie nezhoda medzi objednávkou, faktúrou a/alebo dodaným tovarom, poškodený balík alebo tovar v ňom.

 

13. Za vadu nie je možné považovať:

 

- vizuálne alebo čuchové vnemy nepríjemné pre zákazníka

- zmeny vyplývajúce z prírodného charakteru použitých surovín

- omyl na strane zákazníka pri objednávke tovaru

- opotrebenie alebo spotreba tovaru spôsobená obvyklým používaním alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím doby životnosti)

 

14. Ak nejde o vadný výrobok, predávajúci neručí za prípadné škody na zdraví alebo majetku, spôsobené použitím výrobku v rozpore s návodom na použitie. 

 

15. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za dohodnutú nižšiu kúpnu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena, prípadne je tovar dodaný k objednávke ako darček. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

 

16. Pre zabezpečenie riadneho uplatnenia a vybavenia reklamácie postupujte podľa uvedených doporučení

 

17. V prípade, že uplatníte právo z vady predaného tovaru riadnym spôsobom, bude reklamácia vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

 

18. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

  

Článok III


Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie


1. V prípade záujmu o reklamáciu nášho tovaru urobte tak bezprostredne po zistení vady na tovare.

 

2. Ako koncový zákazník, alebo obchodník, ktorý zakúpil tovar priamo na www.zippharmony.sk, nás bezodkladne informujte o uplatnení reklamácie:

  • prostredníctvom reklamačného modulu priamo na e-shope
  • telefonicky: na +421 908 211 332
  • e-mailom na info@zippharmony.sk
  • zaslaním tovaru na adresu:
            Zippson s. r. o
            Gorazdova 1733/25
            Spišská Nová Ves
            052 01

3. K reklamovanému tovaru priloží kupujúci čitateľný originál  dokladu o kúpe tovaru a podrobne uvedie popis chyby.

 

4. V prvotnej informácii o uplatnení reklamácie (cez e-shop, e-mailom alebo poštou) uveďte svoje identifikačné údaje, číslo objednávky/faktúry, druh a rozsah vád na reklamovanom tovare, prípadne ako sa vada tovaru prejavuje, aký nárok z dôvodu reklamácie tovaru uplatňujete, dátum, prípadne podpis.

 

5. Na uplatnenú reklamáciu sme povinní reagovať do 24 hodín formou potvrdenia o tom, kedy ste reklamáciu uplatnili, čo je predmetom reklamácie a aký spôsob riešenia reklamácie požadujete (zahájenie reklamačného konania).

 

6. Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

 

7. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

 

8. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

 

9. Predávajúci doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie spotrebiteľovi spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Posúdenie reklamácie bez predloženia tovaru nie je možné. 

 

10. Pre úspešné vyriešenie reklamácie Vás žiadame o potrebnú súčinnosť.

 

11. Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu veci alebo ak sa chyba týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave, alebo pre väčší počet nedostatkov vec riadne používať. Ak ide o iné neodstrániteľné nedostatky, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. 

 

12. Predávajúci vydá o vybavení reklamácie doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa a právnymi predpismi. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že doklad o uplatnení reklamácie a vybavení reklamácie bude doručený kupujúcemu v súlade s právnymi predpismi. Po ukončení reklamačného konania, ako aj na základe výzvy kupujúceho je kupujúci povinný v lehote 15 dní si prevziať od predávajúceho reklamovaný tovar, ak reklamácia bola vybavená formou opravy, zľavy, výmenou tovaru (nový tovar), alebo zamietnutím reklamácie. 

 

13. V prípade, že bude reklamácia uznaná ako oprávnená a zákazník bude požadovať vrátenie peňazí, budú tieto finančné prostriedky vrátené zákazníkovi do troch dní po uznaní reklamácie predávajúcim, a to na účet zákazníka, ktorý bude uvedený pri podaní reklamácie.

 

14. V prípade neoprávnenej reklamácie nemáte nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani www.zippharmony.sk nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jej strane (ak sa zo strany zákazníka nejednalo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, u ktorej sa už dá domnievať, že sa z jeho strany jednalo o zneužitie práv)

 

Článok IV


Postup uplatnenia reklamácie


Právo z vady tovaru (reklamácia) musí byť uplatnené v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

 

1. Poškodený balík

Pri preberaní zásielky, v prípade viditeľného poškodenia balíku, alebo tovaru v ňom, ste oprávnení (a my odporúčame) balík neprevziať. V prípade prevzatia zásielky ste povinní spísať protokol o poškodenej zásielke (formulár má k dispozícii vodič prepravnej služby) a potvrdiť ho vodičom prepravnej spoločnosti. Následne je nutné nám do 24 hodín od prevzatia zásielky poskytnúť podklady pre reklamáciu, aby sme následne mohli riešiť reklamáciu s prepravnou spoločnosťou.

Podklady pre reklamáciu zahrnujú:

a) hlásenie o reklamácii vrátane protokolu o poškodenej zásielke

b) fotodokumentáciu poškodeného balíka a tovaru

Nejasné, chýbajúce alebo oneskorené zaslanie podkladov pre zahájenie reklamačného konania môžu byť dôvodom pre zamietnutie reklamácie.

 

2. Poškodený tovar

V prípade prevzatia zásielky, na ktorej nebolo zjavné poškodenie obsahu, postupujte podobne, ako u poškodenej zásielky bez dodania protokolu o poškodenej zásielke potvrdeného zo strany vodiča prepravnej spoločnosti.

 

3. Skrytá vada tovaru

Vadu prejavenú s oneskorením reklamujte bezprostredne po jej zistení alebo prejavení. Kontaktujte nás prostredníctvom e-shopu, e-mailom alebo telefonicky.

Pri hlásení reklamácie uveďte, akú vadu na produkte vnímate a ako sa prejavuje. Následne Vás budeme kontaktovať a dohodneme následný postup riešenia reklamácie.

Pre dokazovanie vady produktu Vás žiadame o spätné zaslanie chybného výrobku. Pri spotrebe viac ako ¼ obsahu výrobku nemusí byť táto reklamácia uznaná.

V prípade, že produkt nesplňuje Vaše očakávania v účinku, nemusí byť reklamácia akceptovaná, ale budeme hľadať spôsob, ako vo Vašich podmienkach môže výrobok fungovať, prípadne ako riešiť Vašu potrebu prostredníctvom iných produktov.

 

4. Nezhoda medzi objednávkou, faktúrou a/alebo dodaným tovarom

Pred hlásením nezhody medzi objednávkou a dodaným tovarom prosíme, zistite, či Vám boli doručené všetky balíky.

V prípade nedoručenia niektorého z balíkov alebo nedoručenia objednávky do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky nás bezodkladne informujte.

V prípade nezhody spôsobenej iným dôvodom ako nedoručením balíka nás bezodkladne kontaktujte telefonicky alebo mailom a dohodneme následný postup riešenia reklamácie.

 

Článok V


Spôsoby riešenia reklamácie


1. V prípade oprávnenej reklamácie je Vašim právom, aby sme tovar bezodplatne a bezodkladne uviedli do stavu zodpovedajúceho Vašim požiadavkám a zjednali nápravu jedným z nasledujúcich spôsobov.

 

2. V prípade výskytu odstrániteľnej vady má zákazník právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Zippson s. r. o. je povinná vady odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

 

3. Ak to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, môže zákazník požadovať výmenu tovaru (na prianie zákazníka je možné vymeniť za akýkoľvek tovar). Pokiaľ nie je výmena tovaru možná, môže zákazník od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru.

 

4. V prípade neodstrániteľnej vady má zákazník právo na výmenu tovaru, odstúpenie od zmluvy a vrátenie ceny za tovar, alebo poskytnutie primeranej zľavy z ceny tovaru.

 

5. V prípade zamietavého stanoviska na reklamáciu Vás budeme písomne (e-mailom alebo poštou) informovať vrátane zdôvodnenia zamietnutia reklamácie (ukončení reklamačného konania).

 

Článok VI


Záverečné ustanovenia


Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny alebo doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia.

 

V Spišskej Novej Vsi 13.09.2019

Copyright 2019 - 2024 © zippharmony.sk